Welcome

Himla många stjärnor is a blog about a life, feelings, thoughts and inspiration - the name is in Swedish and means "heavenly many stars". I'm Maija, a 25-year-old daydreamer and nature-lover originally from the forests of Eastern Finland, nowadays mainly living in Stockholm, Sweden. All photos in this blog are taken by me and unedited (except resizing) if not otherwise stated. I hope you enjoy them and get inspired!

// ampsum@gmail.com && Hetki

Monday 19 May 2014

Gamla gummor

Åh vad gamla tanter kan vara härliga! 

Såsom hon som frågade mig att öppna sin nyköpta vattenflaska ("inte har jag något kraft kvar i armarna nu längre"), och hon i sin rosa mössa som satt bredvid mig i tunnelbanan och sa "vad skönt att någon fortfarande skriver för hand" när jag faktiskt gjorde det, och alla de som man ser i tunnelbanan med sina stiliga kläder i lite roliga färger, stora pärlörhängen samt fint hår och som suger på sina halstabletter så högt att alla i hela vagnen skulle höra det om inte de satt där med sina hörlurar. 

Jag vill också bli en sån gullig gammal gumma om några årtionden (fast då skulle jag inte vilja att nån kallade mig gullig, gammal eller gumma)!

No comments:

Post a Comment